logo
امروز : یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۹
[ شناسه خبر : ۳۹۱۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان:

پیش‌بینی برداشت بیش از 6 هزار تن گردو از سطح باغات استان زنجان/ برداشت تا اواخر مهر ماه ادامه دارد

پیش‌بینی-برداشت-بیش-از-6-هزار-تن-گردو-از-سطح-باغات-استان-زنجان-برداشت-تا-اواخر-مهر-ماه-ادامه-دارد

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به برداشت محصول گردو  در استان زنجان گفت: بیش از 6 هزار تن گردو از سطح باغات استان زنجان برداشت می‌شود.

بهنام اوجاقلو در گفت‌‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: در حال حاضر سطح باغات گردو در استان زنجان به 6 هزار و 237 هکتار می رسد که 4 هزار و 723 هکتار از این سطح بارور و یک هزار و 514 هکتار مابقی هنوز به مرحله باردهی نرسیده است.

وی تصریح کرد: امسال در مجموع تولید بیش از 6 هزار تن گردو در استان زنجان پیش‌بینی شده است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه کشورمان رتبه دوم تولید گردو در جهان را دارد، تصریح کرد: استان زنجان نیز یکی از استان های مهم تولید کننده محصول گردو در کشور به حساب می‌آید.

وی بیان کرد: محصول گردو در استان زنجان همه ساله از اواسط شهریور ماه آغاز شده و تا اواخر مهر ماه ادامه می‌یابد.

اوجاقلو ابراز کرد: استان زنجان از جمله استانهای مهم تولید  کننده محصول انگور در سطح کشور به حساب می آید به طوری که این استان از نظر سطح و تولید انگور جزو هشت استان نخست کشور به شمار می‌رود.

وی در ادامه با اشاره به تولید کشمش در استان زنجان افزود: استان زنجان همچنین در زمینه تولید کشمش نیز جزو رتبه های برتر کشوری بوده و سالانه به طور متوسط 30 هزار تن کشمش در استان تولید می‌شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ایستاده کردن باغات انگور را در جلوگیری از شیوع بیماری سفیدک بسیار موثر دانست و عنوان کرد: سهولت انجام عملیات مختلف در سطح باغ از جمله برداشت آسان از دیگر مزایای ایستاده کردن باغات انگور به شمار می رود.

وی بیان کرد: باغداران استان در حال حاضر اقدام به داربستی و ایستاده کردن 550 هکتار از باغات انگور استان کرده‌اند و همه ساله به منظور توسعه این سطح با توجه به اهمیت موضوع، با برگزاری کلاس‌های آموزشی و ترویجی مختلف، آموزش‌های لازم به کشاورزان استان ارائه می‌شود.

//ع

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۴:۵۱
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۱۵
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۴
  • غروب آفتاب : ۱۷:۵۳
  • اذان مغرب : ۱۸:۱۱
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۲۲